Fransız ressam Paul Gauguin (1848-1903), Fransa’dan ayrılıp yapay ve geleneksel olandan kaçış yeri Pasifik’teki Polinezya adalarından Tahiti’ye ilk kez 1891’de gitmişti. İkinci kez 1895’te gittiği Tahiti’den geri dönmemeye de kararlıydı. Bu kez Papeete yakınındaki Punaauia adlı küçük bir kasabaya yerleşti. Ressam, yeniden döndüğü bu tropik ülkedeki yaşantısına mutlu ve umutlu başlamıştı. Ama kısa bir süre sonra, tekrar darlığa düştü. 1896’da derin bir depresyon geçirirken ikinci Tahiti dönemi olarak anılacak göz alıcı resimler yaptı.
Bu döneme ait resimlerinde hülyalara dalmış Tahitili kadınları durağan halleriyle tek başına, çift ya da grup halinde, kulübelerinin önünde ya da içinde tasvir etmişti. Artık tablolarının boyutları da sık sık anıtsal büyüklüklere ulaşıyordu. Resimlerinde, ilkel dünyayla uygar dünya arasındaki karşıtlıkları irdelemeye, ayrılıkları ortaya koymaya başladı. “Çalışmıyorlar” resmiyle Avrupa’daki çalışma anlayışıyla, Tahitililerin her şeyi olduğu gibi benimseme yaklaşımını karşılaştırıyordu.
Neue Pinakothek, Munich, Almanya.
Hermitage Museum, St. Petersburg, Rusya.
The Art Institute of Chicago, Chicago, ABD.
National Gallery of Scotland, Edinburgh, İskoçya.
The Pushkin Museum of Fine Arts, Moscow, Rusya.
The National Gallery, London, İngiltere.
The Metropolitan Museum of Art, New York, ABD.
Musée d’Orsay, Paris, Fransa.
Museum of Fine Arts, Boston, ABD.
Yararlanılan Kaynaklar;
Walther, I.F., (2005). Gauguin, Birinci Basım, Taschen/Remzi Kitabevi, İstanbul.
Çev: Göktepe, E., (2012). Gauguin, Birinci Baskı, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
Gauguin, P., (2002). Noa Noa, Birinci Baskı, İthaki Yayınları, İstanbul.