Hollandalı ressam Johannes Vermeer’in (1632-1675) en önemli özelliklerinden biri ışığı kullanma biçimiydi. Resimlerinde ışığın kaynağı pencereydi ve ışık hep soldan verilirdi. Pencereden gelen ışık, bazı nesneleri ya da figürleri tamamen sararken, bazılarında damlacıklar olarak yansırdı. Resimlerinde dikkat çeken diğer bir öğe de, ön planda dağınık formdaki örtü veya halıydı. Örtünün kıvrımları, gölgeyi yansıtma ve ışığı yaratma olanağı sağladığından Vermeer’in resimlerinde tablo yüzeyinin büyük bir bölümünü kaplardı.
The Metropolitan Museum of Art, New York, ABD.
Staatliche Kunstsammlungen, Dresden, Almanya.
The Metropolitan Museum of Art, New York, ABD.
Royal Collection Trust, London, İngiltere.
National Gallery of Ireland, Dublin, İrlanda.
Staatliche Kunstsammlungen, Dresden, Almanya.
Städel Museum, Frankfurt, Almanya.
Rijksmuseum, Amsterdam, Hollanda.
The Metropolitan Museum of Art, New York, ABD.
Staatliche Museen zu Berlin, Berlin, Almanya.
Kunsthistorisches Museum, Vienna, Avusturya.
Resimlerinde "Pencereler" - Johannes Vermeer
Resimlerinde "Tablo ve Harita" - Johannes Vermeer
Yararlanılan Kaynaklar;
Akbulut, D., (2011). Resim Neyi Anlatır, Birinci Baskı, Etik Yayınları, İstanbul.
-----------., (2006). Vermeer, İkinci Baskı, Boyut Yayın Grubu, İstanbul.