Monet ilk dönemlerinde belli bir temayı farklı hava koşullarında betimlemişti. Yıllar içerisinde ışık ve hava koşullarıyla ilgili çalışmaları daha metodik olmaya başladı. 1890–91’lerde aynı temalı izlenimci eserleri farklı zaman ve ışık şartlarında inceledi. Giverny tarlalarındaki bir dizi tınaz (saman balyası) resmi üzerinde çalıştı. Diziyi oluşturan çalışmaların kiminde tınazları yakından, kiminde ise iki tınazı betimledi. Tüm resimlerdeki ortak nokta ise tınazların derli toplu formlarıyla resmin odağında olmasıydı.
Saman Balyaları, 1889, The Pushkin Museum of Fine Arts, Moscow, Rusya.
Saman Balyası, 1890-1891, The Art Institute of Chicago, Chicago, ABD.
Saman Balyası, Kar Etkisi, Kapalı Hava, 1890-1891, The Art Institute of Chicago, Chicago, ABD.
Saman Balyaları, Kar Etkisi, Günbatımı, 1890-1891, The Art Institute of Chicago, Chicago, ABD.
Saman Balyası, Kar Etkisi, Sabah, 1891, Museum of Fine Arts, Boston, ABD.
Saman Balyaları, Kar Etkisi, 1891, National Gallery of Scotland, Edinburgh, İskoçya.
Saman Balyası, Günbatımı, 1891, Museum of Fine Arts, Boston, ABD.
Saman Balyaları, Kar ve Güneş Etkisi, 1891, The Metropolitan Museum of Art, New York, ABD.
Saman Balyaları, Yaz Sonu, 1890-1891, The Art Institute of Chicago, Chicago, ABD.
Saman Balyaları, Gün Sonu, Sonbahar, 1890-1891, The Art Institute of Chicago, Chicago, ABD.
Saman Balyası, Kar Erimesi, Günbatımı, 1890-1891, The Art Institute of Chicago, Chicago, ABD.
Saman Balyaları, Yaz Sonu, 1891, Muséed’Orsay, Paris, Fransa.
Saman Balyaları, Kar Etkisi, Sabah, 1891, J. Paul Getty Museum, Los Angeles, ABD.
Dizi Resimler "Kavaklar" - Claude Monet
Yararlanılan Kaynaklar;
Heinrich, C., (2006). Monet, Birinci Basım, Taschen/Remzi Kitabevi, İstanbul.
Newall, D., (2014). Empresyonistler Ayrıntıda Sanat, İkinci Basım, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul.
Zeidler, B., (2005). Monet, Literatür Yayıncılık, İstanbul.