Monet, Kavaklar Dizi’si öncesinde de belli bir temayı farklı hava koşullarında betimlemişti. 1890-91’lerde aynı temalı izlenimci eserleri farklı zaman ve ışık şartlarında inceledi. Giverny tarlalarındaki bir dizi tınaz (saman balyası) resmi üzerinde çalıştı. Değişik saat ve mevsimlerde Epte kıyısındaki kavakların resimlerini yaptı. Tınazların derli toplu ve kütlesel biçimlerine karşın kavaklar daha çizgisel formdaydı. Monet, ağaçların gökyüzüne uzanan dikey çizgilerinden, ırmak kıyısının yataylığından ve ağaçların suda yansımalarıyla uzayan dikey çizgilerinden, ızgaramsı bir örüntü geliştirdi. Bu ızgaranın üzerine de sonbahar güneşi gibi hava koşullarını bindirdi.
Epte Nehri Kıyısında Kavaklar, 1891, Philadelphia Museum of Art, Philadelphia, ABD.
Kavaklar, Rüzgar Etkisi, 1891, Musée d’Orsay, Paris, Fransa.
Kavaklar, Yaz, 1891, The National Museum of Western Art, Tokyo, Japonya.
Kavaklar, 1891, Philadelphia Museum of Art, Philadelphia, ABD.
Epte Nehri Kıyısında Kavaklar, 1891, Tate Modern, London, İngiltere.
Epte Nehri Kıyısında Kavaklar, 1891, National Gallery of Scotland, Edinburgh, İskoçya.
Dört Kavak Ağacı, 1891, The Metropolitan Museum of Art, New York, ABD.
Epte Kıyılarında Kavaklar, 1891, Özel koleksiyon.
Dizi Resimler "Saman Balyaları" - Claude Monet
Yararlanılan Kaynaklar;
Heinrich, C., (2006). Monet, Birinci Basım, Taschen/Remzi Kitabevi, İstanbul.
Newall, D., (2014). Empresyonistler Ayrıntıda Sanat, İkinci Basım, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul.